Idag

Nu har jag gjort klart både kemiläxan och gjort några uppgifter i matten. Känns riktigt härligt faktiskt! Tänkte berätta lite om vad som har gjorts under dagen. Vart en kort dag i skolan, gick bara till tio över elva eftersom vi vart på djursjukhuset. Dagens föreläsning handlade om olika skador och sjukdomar, deras symtomer och prognoser. Ganska intressant, fast en del äckliga bilder. Innan vi slutade gick vi en runda i stallet och han berättade lite om de olika hästarna som vart där. Där fanns en grå söt liten ponny som hade haft en lindrig kolik, nu ville inte ägaren ha den längre så den skulle aktioners ut. hur kan man bara inte vilja ha hem sin ponny igen, sjukt!
Efter djursjukhuset kom mamma och hämtade mig och Frida. Mamma hjälpte mig i stallet och dessutom fick Larett en "vilodag", om man nu kan ha det från promenader! Jag bara tog av lindorna, kände på benen och satte på dem igen. Allt ser super ut. Sköljde inte äns benet, får se om det blev någon reaktion på det, men det skulle jag inte tro. Tror nog att jag kan minska sköljningen av benet till varannan dag i alla fall, det är ju jättefint, men får se hur det reagarat på idag. Kan nog sluta med lindorna snart också, men är så ängslig att om hon inte har stöd så går det upp... men vi får se, nästa vecka kanske..

Kommentarer
Postat av: idaa

fin häst ! :)

2011-02-05 @ 10:28:13
URL: http://idaahlsseen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack så mycket :)

2011-02-05 @ 12:35:51
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0