Stretcha

Alla vet vi att man ska stretcha efter ett träningspass, men hur många är det egntligen som vet varför? Självklart vet de flesta att man kommer undan träningsvärken, men det är inte det ända. Som jag trodde för någon vecka sedan. En annan anledning till att man stretchar är för att musklerna inte ska bli bulliga och stora, utan långa och smala. För mig är det alltså mycket viktigt att stretcha eftersom jag vill ha bort ridlåren. Fortsätter jag bara träna utan att stretcha kommer det inte bli någon skillnad, men strechar man efter när musklerna är varma så får man långa smala muskel + att man slipper träningsvärken. Glöm alltså inte att stretcha om du vill ha ut något av din träning! Glöm heller inte att stretcha efter ridningen, går utmärkt att göra uppe i sadeln om man har en snäll häst, haha. I alla fall en del utav stretchingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0