Träning & ryggskada

Dagen började med att umgås med min bästaste hund & sådära.
Sen skulle jag,Linnéa& jenny överraskningsfira Linda, men det blev bara en flopp. Där står vi med tårta,presenter,blommor & Linda öppnar inte?! haha. hon var ju såklart inte hemma. FAIL.

Sen var det bara vidare för att träna kaptenen.Hade vanliga tredelade på honom & en gummisnodd som var helt lös. tar bara när han drar upp huvudet på tok för högt. alltså som en martingal.
Tränade öpnnor & slutor på serpentin bågar.
Han var kalas fin.
Sen jobbade vi lite trav med böjning hit & dit & flytta rumpan hit & dit. Mkt gymnastk & styrketräning för honom :)
men han vart kalas fin =)

sen blev det galopp arbete & även där jobbade vi likadant. SKit duktig vart han.
När han inte förstog & eller det tog imot så bara forsatte han att försöka kämpa.
Duktiga hästen :D
förut så bara vart han förbannad & började sparka & ha sig så fort det inte gick direkt. Men nu så lyssnar han värkligen & kämpar på. Underbart =)
Är kalas nöjd med honom =)

sen så ringer linné & säger att linda är på väg dit så då tar jag kaptenen med mig & åker dit.
Blev princess tårta i stallet. haha :D
Kaptenen stog & sov i transporten när jag kom tillbaka.
Tycker det är bra att träna dem att kunna stå i transporten på ett lungt sätt. Han måste ju kunna det om han ska kunna tävla :)

Själv så vart jag på ryggakuten igår igen & ryggen är sämre. Riktigt illa ser det ut.
Hade jag arbtetat så hade jag blivit sjukskriven... bör helst inte rida mer överhuvudtaget .. känns jävligt trist eftersom jag har fått ett topperbjudande inom ridningen.
FAN.
Mitt liv har alltid bara varit hästar & hästar.
Började ridklass när jag gick i tvåan - 6an. Sen gick jag ridklass 7-9 &sen ridgymnasium (1-3). Och även haft 1 egenhäst under hela tiden + andras hästar.
Men vafan. vill ju kunna gå om 10 år också.
Kommer ju aldirg sluta med hästar bara för det.
Men hästskötre funkar ju inte eftersom mockningen..
Men har en ny plan nu. Men den håller jag hemlig :) hihi

chacha





Kom på att jag har glömt att visa bild på mig & kaptenen.  Bilden är tagen i början av vintern, en av våra första ridpass efter en lååång vila :)

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Vad tråkigt att läsa om din rygg.. Älskar dock bilden längst ner, helt underbar!! :D

2011-02-15 @ 22:42:43
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0