Upplägg av ett ridpass

Tänkte skriva lite om hur jag lägger upp ett av ridpassen just nu. Jag rider ju bara 30-35 minuter med flera travsträckor på 100-200 meter.
Börjar alltid passet med att skritta i minst tio minuter innan jag samlar upp tyglarna. Kräver inte så mycket av henne, men låter henne inte gå och sätta mer underhals heller.. Jag skrittar ett varv i varje varv med korta tyglar innan jag travar två sträckor i varje var, med skritt emellan. Efter det skrittar jag i kanske fem minuter innan jag travar en sträcka i varje varv innan jag skrittar av på lång tygel, i minst tio minuter. Passen blir då mellan 30-35 minuter.
Det var ett ridpass, kanske inte så spännande, men för mig är det underbart att få trava på Larett igen, trots att det bara är så lite!
Måste verkligen börja ta med mig systemen, de här bilderna är ju inte fina alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0