wiieee

Först så måste vi ju säga ett stort Grattis till Hanna & Larett. Snart är dem oslagbara på ponny hoppbanan ;D
Idag tog jag  & hunden en låååång sovmorgon vilket jag tyckte vi hade förkännat :D myys.
sen bar det av till stallet. Åkte nästan direkt upp till ridhuset.
Idag så red jag honom med en snurrad martingal, precis så som jag brukade rida lillagrå. Åhh, fina fina lillagrå. :')<3

Ska visa en bild på exakt hur jag menar, men det får bli en annan dag. Men man tar "ringarna" på martingalen & snurrar dem runt "halsremen" försår ni?
det ger en bättre känsla i bettet för hästen :) väldigt bra tycker jag :)
Började som vanligt med att skritta fram såklart. sen travade jag & galopperade honom väldigt öppet. Travar på väldigt mkt framåt. & galopperar honom i lättsits i varierat tempo :)
sen fick han skritta lite :)
efter det jobbade jag mkt öppna & slutor på serpentinbågar både skritt & trav. skitfin var han. slutorna i högervarv tog imot endel men han kämpade sig igenom det. därimot så är öppnorna i högervarvet kanon :)

Jobbade sen på i en bra form i en frisk galopp. red svaga öppnor på långsidorna & sen gick in på volten i svag sluta. Jobbade likabra i båda varven. Fantastiska häst :)
sen travade jag bara av honom lång & låg :)

Älskade hääst, han är underbar :)<3
Nu är det sveriges värsta bilförare. så chacha ;)
eller slänger in bilder på världens finaste Lillagrå, min gamla häst :)<3










Kommentarer
Postat av: anni

sv: Tack så mycket! :)

2011-02-18 @ 13:11:28
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0