Benet

Har varit en sväng i stallet nu. Larett är lagom pigg nu när hon har stått inne i två dagar, i protest hade hon slängt ner sitt utetäcke på golvet, haha. Hon ville ha det på sig, för då vet hon att hon får gå ut. eller kanske inte, men de kändes nästan så, haha. I alla fall tog jag av bandaget idag, sen sköljde jag benet i tio minuter, det var fortfarande lika svullet och varmt tyvärr.. fast det var väll det jag trodde, men man kunde ju hoppas. Efter jag hade sköljt benet blev det dock kylt rakt igenom, vissa dagar kan man ju känna värmen ändå, genom det iskalla vattnet. Men denna gången var det helt kylt, skönt. Lindade sedan hennes bakben med "wanna be" Back On Track paddarna som Frida varit snäll och lånat ut! Sen på med utetäcket (medans Larett otåligt skrapade från det att jag hade lyft täcket), sen var det en glad häst som fortsatte mumsa på sitt hö. Haha. Imorgon börjar jag gå med henne, hoppas skrittbandet är helt, då kan jag bara ställa henne där, haha. Fast en del dagar får hon ändå en promenad ut i området, för omväxlingens skull. har ju inte skrittat ut en enda dag när jag ridit, detta pga att det inte är mycket till skritt när man skrittar ut uppsutten. Haha.
Här är den lilla svullnaden på benet

Kommentarer
Postat av: Paula

Du är otroligt duktig med henne. Pysslar och håller på. Imponerad. Men du tycker nog väldigt mycket om lilla Larettan, eller hur? <3

2011-01-23 @ 22:36:04
Postat av: Hanna

Ja :) jag vill ju hon ska blir frisk och glad igen såklart! Och så jag kan börja träna och tävla igen! ;o <3

2011-01-24 @ 18:30:55
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0