Dåligt uppdaterande

Anledningen till det är att jag i tisdags natt sov hos Frida och igår orkade jag bara inte. Förresten så kvällsfodrade vi i tisdags för att Frida skulle bevisa att där fanns spöken. Det blev riktigt läskigt när allt ridhuset och foderummet var släckt. Bara den lampan som reagerar för rörelse är tänd och har varit tänd ett bra tag. Så vi går in mot ridhuset eftersom vi inte hör något, och ska bara titta. precis när vi går in där så släcks rörelselampan, när vi e precis under den! Så vi jurar därifrån! Sen går vi in igen, jag går först och tänder lampan, sen kikar vi in i ridhuset i en minut kanske sen kommer det en hög duns som gör att vi skriker till och precis då släcks lampan, fast den bara varit tänd ett litet tag! Och precis när vi redan är rädda för dunsen! Dunsen var dock bara en häst eller något från stallet men vi var ju så på helspänn att vi blev rädda ändå!

Ja i alla fall! Red Gundvald tisdag och onsdag. på tisdagen hade vi Johan och han körde ett jättejobbigt pass! Så alla bara droppade av svett när vi var klara, hästar som människor! Fast Gunvald ville inte riktigt galoppera lika bra som han hade gjort de senaste gångerna, men fick höra efter att han tydligen hade sträckt sig eller något i helgen och det kan ju ha varit därför. För han kickade och höll på.. Eller så var det bara för han var trött, för det rann av svett om honom innan vi äns hade börjat galoppera..
På onsdagen hade vi hoppning för Ann. Då vart de bättre i och med att jag visste att han förmodligen hade sträckt sig så jag lät bara honom galoppera på. Usch, om min häst hade sträckt sig hade ju jag inte ridit på den... men men. Ja i alla fall, då vart han en duktig pålle. Han var inte alls så jobbig som han har varit tidigare på hoppningen heller, har blivit mycket finare, även fast han var finast när han kom.. Men det blir ju bättre och bättre..

Larett har jag skrittat som vanligt, i tisdags ökade jag till 25 minuter. Men benet är fortfarande varmt och svullet de flesta dagarna så vi ska in till djursjukhuset på fredag. Det är ju något som inte stämmer. usch vad jag hatar detta! Vill att allt ska vara bra NU! Älskade lilla Larett! Hoppas verkligen att det inte är så farligt och att det blir bra nu! Pratade också med min tränare om det och det finns en lasergrej som ska vara jätte bra. Som är ganska dyr men väl värd pengarna i och med att man oftast slipper vetrinärkostnader i och med att den även kan användas i förebyggande. Fast den är ju dyr som sagt..





Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Laser är super bra.

Men du behöver inte köpa en, det finns folk som man kan komma till eller som kommer till en & behandlar med laser :)

Lycka till på fredag <3

2011-01-20 @ 19:57:36
Postat av: Child Soldiers

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-04-30 @ 23:22:30
URL: http://child-soldiers.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0