Diss

Vill dissa remontgrimman! Tycker och har alltid tyckt att det är grymt fult. Får huvudet att se tre gånger så långt ut än vad det egentligen är. Fast klart finns där undantag, en del hästar blir sötare med remont, där ibland Steffis förra ponny tyckte jag blev sötare med remont. Men det för det mesta tyckar jag det är snyggare med en annan nosgrimma. Visst, remontgrimma är bra för att avlasta tänderna om man rider unghästar eller mer känsliga hästar. Men det är även mycket lätt att spänna den fel så den ligger mot det känsliga nosbenet. Jag skulle aldrig sätta på min häst en remontgrimma om det verkligen inte var nödvändigt, i och med att jag tycker det är så fult. Ser ut som man rider runt på en skogsmulle, usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0