Djursjukhuset

Idag vart jag på djursjukhuset igen, dock inte med hästen! Vi vart där med skolan, ska nämligen dit varje torsdag och gå på föreläsningar. Kommer säklert bli intressant. Dessutom slutar vi klockan elva och inga lektioner efter så det är riktigt najs faktiskt. Idag pratade Håkan (han som har föreläsningarna) om själva djursjukhuset och säkerhet. Vi fick även en rundtur på stället.
Efter kom mamma och hämtade mig, och Frida åkte förståss också med. Vi drog direkt till stallet och mamma hjälpte mig där. Där hände det vanliga, ut och gå, och mocka och fixa. När vi var ute och gick (mamma gick också med) så fick vi syn på något stort djur som travade över en utav åkrarna. Såg ut som om där kom en vit varg eller fjällräv eller något i den stilen. Vart ganska läbbigt, vi skulle just vända och jag kunde inte hjälpa att tänka att den skulle komma blodtörstigt springande efter Larett och äta upp henne. Haha! Men det gjorde den förståss inte fast den följde efter oss på ett bra avstånd en bit. När jag kom tillbaka till stallet fick jag veta utav Frida att det var en hund som hette Greta. Hon brukade gå ut och rasta sig själv och att hon inte alls var någon blodtörstig varg utan var en jätte snäll hund. Haha! Skönt att veta tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0