duktig häst=nöjd stephanie

Släppte ut hästarna och gav frukost höet i hagen, mycket lättare att släppa ut i samband med fodringen, kraft inne, hö ute! Sedan fixade jag till Rwanda, red min häst som var mycket mycket duktig idag! Mjuk och fin, bra sug i bettet (dock fortfarande väldigt pigg men klandrar inte henne) gick att böja och ställa fint i båda varven, fortfarande svårare i höger men det släpper väl så småningom, hon lyssnade otroligt fint på skänklarna och flyttade bogar och bakdel så fort jag bad om det.. det enda som var jobbigt idag är att hon har så jobbigt för galoppen i början, hon fattar galoppen fint men slår direkt upp huvudet börjar korta upp galoppen, sparka osv så jag får inte fram henne i någon bjudning till bettet i början, men gjorde som jag brukar, satt still och lät henne galoppera fram och började inte jobba henne förrän hon hade framåt bjudningen jobbade därför mycket med galoppfattningar idag och efter ett par gånger så gjorde hon även detta hur fint som helst.
Säg gärna till om ni vet bra övningar för att få henne att släppa i nacken så det går att ställa henne, böja är inga problem men hon släpper inte riktigt i nacken i högersidan.

Imorgon ska madde fota henne lite så förhoppningsvis kan ni få ett par bilder då :)
Nu ska jag snart få tag min mina vänner och fråga var vi ska vara ikväll, Cecce är hemma från flyinge, jag och hanna har lov, jalle är alltid ledig-.- och Cindy flyttar permanent till Hollywood på lördag så vi ska parta lite hos någon och sen ska dom ut och jag hem, har utsläpp och lunch imorron.
/ Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0