God jul och gott nytt år.

Varit väldigt seg och otaggad på att blogga innan, inte hänt så mycket, ingen motivation eller fantasi till att hitta på något att skriva om alltså, inte skrivit.
Men jag tänker ge det ett försök till!
Som Hanna sagt är vi nu hemma från teneriffa och hon lägger upp bilderna när hon fått sin kamera av Helga.
Lite kort om vad som hänt....... Ingenting!
Såå, igår och idag med hjälp av brems har vi lyckats klippa min häst. Har alltså inte en svart häst mer utan brun/grå. Ska ta halva huvudet med en liten klipp manick sen också.
Ridit hästen idag, första gången på två veckor. Gick faktiskt över mina förväntningar = Jag över levde!, nä hon va faktiskt otroligt snäll, vääääldigt pigg, bockade till två gånger men inget mer. Lät henne mest rasta av sig i en lång låg form i både trav och galopp, hängde lite i handen, lite seg i höger sidan men annars väldigt fin och följsam för att vara sessan efter paus under en ändå ganska lång tid.
Ja, och nu har ju då Hanna flyttat till ett annat stall så nu har jag stallet för mig själv. Kanske lite tråkigt att vara där själv men jag trivs ändå bra med att ha mitt eget, min egen sadelkammare, min egen ordning o.s.v.
Mitt mål nu är att börja rida ordentligt så att det blir häst av åsnan så jag framåt februari-mars kan sälja henne. Efter jag har sålt henne har jag absolut ingen aning om vad jag ska göra, köpa ny häst? ta paus och bara rida i skolan? tror att jag kommer ta en liten paus från egen häst ett litet tag och hålla mig till att rida i skolan och när andra behöver hjälp. Men vi får se var den här historien tar oss och var vi hamnar.
Har tyvärr inga nya bilder nu heller, lite svårt när man inte har någon som kan fota, men tror madde hade tänkt knäppa några bilder på henne i veckan.
Ha det så bra så länge så får vi se hur länge de här håller i sig!

/ Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0