Kaos!

Det var ju som sagt hoppning i skolan idag! Grupperna var ombytta och jag var tillsammans med Olivia, Emelie M, Rebecca, Mikki och Linnéa. Vi var den först gruppen. Saknade dock min gammla grupp då vi var Jag, Olivia, Helga Frida och Steffi i samma, vi som umgås lixom.. Men men, så är det! I alla fall, så var vi först ut. Skulle ju rida Cartoon för första gången, och han vart ganska pigg och brallade lite ibland, med det är bara kul att hästarna har lite livsglädje! Hoppningen gick bra, det var mycket skillnad att rida Cartoon när man ridit Gunvald. Gunvald måste man verkligen hjälpa hela vägen, slappar man, kan han varken gå rakt fram eller svänga, det blir inte bra! Men när jag hoppade första hindret med Cartoon och skulle på ett rakt spår fram till nästa vart jag redo och satte mig så stadigt som jag brukade göra på Gunvald. Men det behövdes inte, han kunde gå RAKT FRAM av sig SJÄLV! Så efter ett tag kunde jag bara slappna av och tänka på allt annat istället, vilket var jätte skönt!
I gruppen efter oss däremot var det kaos fick jag höra! Gruppen bestod av Frida, Helga, Steffi, Mimmi, Belinda, Mathilda och Joanna tror jag! Hästen som Mathilda satt på (som heter Buggati och ska vara en nybörjarhäst som inte brukar göra något) vart super pigg och drog och började bock som f*n i galoppen! Mathilda flög och Buggan drog järnet genom hela ridhuset. Resten av hästarna fick även de spel! Hästen Frida satt på (Dustin) ställde sig rakt upp och till och med den slöaste hästen i stallet, Califano spände upp sig! Efter det bestämde sig ridläraren som vart inne och red en av de andra hästarna (alltså inte henne vi tränade för utan vår dressyrlärare) att longera Buggan. Han bara jurade runt och gick till slut omkull! Till slut fick de hoppa, men det blev typ bara fyra språng var. Snacka om kaoslektion! Haha!
I stallet idag vart det som vanligt. promenad, skölja ben, mocka och allt det där. Larett vart så söt när vi var ute och gick. Ibland så stannar jag och ger henne en godisbit för att hon ska tycka det är roligt att vara ifrån stallet och inte bara tänka på all mat som finns där hemma! Så när vi är påväg hemåt när vi har vänt så efter ett tag bara stannar hon. Jag bara wtf, varför stannar du?! Så tittar hon på mig och tyckte att det var ett utmärkt ställe att få godis på, sååå sööt! Haha!

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej!

Veckans blogg drar i gång för att hjälpa dig att locka läsare och synas! För att delta, gå in på länken: http://ajjankajjan.blogg.se/2011/january/veckans-blogg.html#comment



Kram :D

2011-01-27 @ 08:31:46
URL: http://ajjankajjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0