Ridning i ridhuset

Idag har jag varit duktig & backade till transporten helt själv & lyckades på första försöket att få på den :D wiie lite stolt faktiskt :).
Sen åkte vi upp till ödåkras ridhus & red lite.
Idag hade jag faktiskt på babypelhamet eftersom jag har varit sjuk så han tagit det lungt & ja jag ville kunna galoppera utan att bara bocka.
Jag avskyr egentligen skarpa bett, men att ha det & variera på kan ibland vara positivt. Men huvudsaken är att man kan rida dem korekt på vanligt bett.
Iaf så vill jag använda två tyglar för att själv kunna variera styrkan, men han gillar inte det alls.
Sätter jag på deltan så Älskar han det bettet, han blir helt skummig i munnen & jag får ett bra mjukt stöd i handen.
Försökte mest rida igenom honom & så.
För första gången när jag rider där så var det mer än jag :o haha. där var hela 4 st till. varav en som inte kunde högerreglen eller ngt? för hon galopperade rakt in i mig en gång. Sen efter det så var kaptenen mest bara spänd hela passet. Lovley, tack !
När vi var hemma på stallet igen så fick kaptenen stå med sin rygg apparat med akut programet då han har varit lite extra öm i ryggen nu när det har varit nere på minusgraderna igen.
Kan skriva mer om hans ryggmaskin i ett annat inlägg om någon är intresserad? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0