Ridtur eller flygtur?

Jaha, då har man kommit hem från stallet, skönt nu när man åker bil att man kommer hem så pass tidigt. Har väll varit hemma i någon timme redan så det är ju jätte skönt! Fast jag vet dock inte vad jag ska hitta på på eftermiddagarna, är så van vid att komma hem vid nio, äta titta på tv och sen sova, men nu är det heelt annorlunda. Men det är väldigt skönt förståss!
Idag i stallet då. Mamma följde med och vi tog in hästarna, glashalt är det! Förresten så halkade jag när jag skulle ur bilen förut (utanför vårt hus) och hamnade typ under bilen. Sen kom jag inte upp, fanns inget att hålla i och där fanns inget fotfäste, så det tog ett tag innan jag med hjälp at ett krampaktig tag om busken lyckades ta mig upp på benen! Är nog andra gången, eller något sånt, som jag ramlar denna vintern. Förra gången var det när vi skulle koppla transporten och jag gick över isen så bara pang, satte jag mig, haha. Fast då var det i alla fall lättare att komma upp!
Idag ökade jag ridningen till 20 minuter. Benet känns svalt och fint så om det forsätter vara fint så tänker vi dra ner det en vecka och skritta 20-25 denna, 25-30 nästa och veckan efter det lägga in lite trav. Men det beror helt på hur benet känns, så vi får se. Idag var det fint i alla fall, fortfarande lite galligt, men vi får väll se. Vill inte skynda på så det går upp eller något sådant.
I alla fall så red jag i 20 min idag. Satt där på långa tyglar i harmoni och helt plötsligt så blir Larett livrädd för något och springer åt sidan. Så jag tar mig en flygtur till marken! Tappar andan men annars var det ok, haha! Alltså andra gången jag trillade av Larett någonsin, i skritt. Eller ja, nästan i skritt! Haha. Efter avtrillningen jobbade jag henne lite i form och sen skrittade henne de sista minutrarna på långa tyglar, och då vart där inget mer läskigt! Haha!
För övrigt körde jag bilen till stallet! Eller i alla fall den lilla vägen, sista biten, och första när vi skulle hem. Höll dessutom på att backa på muren när jag skulle ut från parkeringen, haha, mamma blev livrädd!
Lite bilder från idag, tyvärr ingen från avtrillningen.. :
Ridhuset!
// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0