snö, snö, snö.

Vart jätte mysigt och framförallt ROLIGT hos jalle igår! När dom drog ut så var ju tanken då att jag skulle ta ett tåg hem, men ack nej för detta j*vla vädret gör ju så allt är inställt, pappa kunde inte köra för han hade druckit, gick inga bussar, madde hade stängt av sin mobil o.s.v o.s.v.. men till slut löste det sig och hem kom jag.

Gick upp i morse och släppte ut hästarna, sen fixade jag som bvanligt en av Sandras hästar eftersom hon är i Thailand, fixade i mitt eget stall och skulle efter detta ta mig ner till ridhuset och rida.. Fortfarande detta j*vla vädret -.- snöat jätte mycket så vart jätte mycket snö hela vägen ner och det var mycket jobbigt att ta sig fram!
Sessan tyckte det var skit kul, hon älskar snö, så hon skulle tvunget dra med mig till dem allra djupaste snövallarna och pulsa, trycka ner huvidet i snön och sen gå där. Hon hade verkligen älskat att busa på ett stort fält med massor av djup snö.
Väl nere i ridhuset så hade hon fått styltor så hon var 180cm istället för 168cm .. nästan iallafall.
Hon gick jätte bra idag med, tjaffsade emot lite men när vi kommit igenom det så blev hon fin fin.
Flyttade henne mycket för skänklarna, och tränade övergångar och lite sånt smått.
Blev inga bilder idag heller :/ var ingen sol och bara snökaos så hoppas på finare väder imorron, försökte ta nån bild själv med mobilen, men dom blev inte alls något vidare, dålig kvalité, suddiga och inga fina helt enkelt, men ni kan få kika på dem iallafall nu när jag inte har något annat.
Någon som föresten har tips på hur man håller sig borta från styltor? Förutom snösulor. Jag har testat smörja in hovarna med fett, grönsåpa m.m men hon får ändå hur mycket styltor som helst.


Här vart det en jätte jätte dålig bild på när vi va i ridhuset idag, så
skönt när man får ha det helt för sig själv!!


Här skulle jag lite fint försöka ställa upp min häst så jag kunde få en
bild på henne, men ack nej försök förgäves, on gick bara runt runt runt..
Fick stopp på henne ca två sekunder, och då stog och här och glodde in i
väggen ?
Fint klippt i huvudet va? haha, vi ska fixa till det med en liten maskin sen!

/Stephanie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0