Transportresan

Glömde förståss att berätta om den obehagliga transportresan till och från djursjukhuset.. Jag satte nämligen på Larett fel grimma när hon skulle åka, istället för att ha lädergrimman som hon alltid har tog jag den vanliga. Under resan lyckades hon dra sönder grimman och komma loss. Som tur vart så stog hon ändå snällt, och varken klättrade eller kröp.. När vi sedan skulle åka hem igen, hade vi ingen fungerande grimma eftersom ringen till vår vart av, så den gick inte att knäppa fast. men som tur var fick vi låna en grimma utav djursjukhuset tills nästa återbesök.. Väl inne i transporten, men luckan stängd och allt och jag skulle precis knäppa fast Larett så fick hon panik. Hon började andas jätte konstigt sen satte hon sig i princip på bakbenen och tryckte sig mot lämmen. efter några sekunder så lugnade hon ner sig men vart fortfarande skärrad. Lugnade ner henne ytterligare och sen tuggade hon lugnt på sitt hö igen. Jag har ingen aning om vad som hände men jag blev livrädd, det var ett par hemska sekunder..
En sån här transport vi har för övrig. Inte så fin men fungerar utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Paula

Är det vår eller har du hittat en likadan på nätet? Den så ren ut så jag känner inte riktigt igen den ;-)

2011-01-22 @ 13:47:22
Postat av: Hanna

Hittade den på nätet ;p

2011-01-22 @ 16:30:16
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Paula

Kunde väl tro det ;p

2011-01-22 @ 17:02:31
Postat av: Hanna

Haha, så ren har vår aldrig varit ;p

2011-01-23 @ 14:45:49
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0