Underbara häst

Jag är så dåålig på att komma på rubrik? har alltid tyckt att det är svårt. liksom vad ska man skriva där? haha.
Minns att alltid när man skulle skriva något på svenskan i skolan så satt jag alltid fast med rubriken. Och det häner kvar än?
hrm hur svårt kan det vara egentligen? haha
Iaf åkte upp till ridhuset idag med kaptenen. 
Blev vanligt tredelat bett idag.

Transporten hoppade & hade sig vääldigt mycket idag, jäätte obehagligt. Trodde jag hade kopplat fel & att jag skulle tappa släppet. Hjääälp värsta mardrömmen. Som tur var så gjorde jag inte det. Kan ha varit kaptenen som har trampat omkring lite? måste få igång kameran i transporten så jag kan se vad som händer :)
Väl i ridhuset så skrittade vi fram länge som vanligt. Sen började jag jobba igenom han i sidorna ordentlig & gjorde mycket skänkelvikningar & volter. Sen travade jag igång honom på samma sätt. Jobbade bara på att få han lössgjord i hela kroppen. Tillslut så var han SKITFIN häärligt. Sen kom vi till galopparbetet som är ett prov på att allt funkar. För har jag inte ridit ordentligt så kommer han inte riktigt fram till handen & då galopperar han skit dåligt , går på dubbla spår & bara sparkar & surar. Men han gjorde korrekta fattningar & var helt fantasiskt fin. Galopperade igenom hela kroppen & fick riktigt bra kvalité på galoppen.
Fantastiska lilla häst :D
Inatt så fick han stå med sitt BackOnTrack täcke.
Sen i morgonbitti så ska jag skritta ut.
Sen ska jag upp till henka där jag tidigare har haft praktik & hjälpa till då han ska in & hoppa några hästar i morgon. Ska bli så roligt att hälsa på alla specielt finaste Axl :)

Nu ska vi på middag hos päronens vänner och såklart så ska milouu med :D

Cha Cha ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0