Blåsten

När jag red i lördags, tror jag det var, var det i princip storm ute. Hade tänkt rida ut eftersom det var så fint väder men när jag insåg hur mycket det blåste ångrade jag mig. Så red i ridhuset, men fick dock inte så mycket ut utav det ridpasset.. Larett vart livrädd och kunde verkligen inte slappna av och kutade så fort hon kunde från de olika hörnerna, för nu vart det inte bara ena hörnan utan den på andra sida ridhuset också. Så det slutade med att jag fick rida på en volt i mitten för att kunna rida ett någerlunda normalt pass. Det känns så hopplöst som om hon aldrig kommer sluta vara rädd, som om det aldrig kommer gå att rida om det blåser.. Tänk då om man åker ut på tävling och det blåser, kommer det inte gå att rida där då? Hon har aldrig gjort så här innan, innan vart hon inte alls rädd.. Är det jag som förstört det när jag blev arg.. Andra säger att det bara är för att hon har så mycket överskottsenergi, men tänk om det inte är det, vad gör jag då?
Hjälp, någon som har någon idé eller upplevt något sånt här innan?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0