Dressyrträning

ååhhhh har varit på dressyrträning idag med kaptenen. första träningen på as länge.
Och han var såå SJUKT jävla fin :D wiee. är som ett barn på julafton nu haha.
Åh älskade lilla häst :)<3

tränade mkt på att ha koll på var han sätter bakbenen. flytta in & flytta ut.
tränade även på att böja åt både hållen & ställa. Avslutade med att ta upp han i formen & gå upp i en mellan trav. FYFAN VAD FIN HAN VAR. sån jävla kraft & han var helt jäkla lösgjord. Vilken känsla :) var såååå nöjd med han.
Han fattas ju lite styrka vilket kommer fram väldigt tydligt i galoppen & i galopp fattningarna. Men det är bara att forsätta kämpa så kommer det också=)
Fick också höra att min häst har gått upp i vikt, vad bra eftersom han alltid är såå tunn.
Men nej då har han för tjock rumpa enligt linda. Men sen kröp det fram att hon bara var avensjuk HAHA ;)

 fick även önskemål att lägga in bilder från förr & nu så ska se om jag kan gör det nu :)




Kaptenen efter någon vecka hos mig. Ser grövre ut på bilden än vad jag minns. Här är han 3,5 år =)


efter någon månad hos mig. Han hade så mkt påskjut bak så han trampade i sönder frambenen totalt. trampade rätt igenom bootsen därav silver tejpen på bilden. Hade ett galoppbandage med wetrap & sen silvertejp haha.


Några månader senare. första pay and jumpen. 50 cm haha.


efter yterligare ett par månader & några stygn & några boxvilor senare.


äntligen första dressyrträningen.


Hans livs första tävling :D





andra tävlingen.


3 tävlingen

första betet :)

Nu orkar jag inte mer. kommer fler någon annan dag :D


Kommentarer
Postat av: linda

Hahah ibörjan när du hade honom var du inte så liten på honom som nu hahah han måste växt massor XD

2011-03-29 @ 23:08:33
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fina kaptenen=)Kram

2011-03-30 @ 14:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0