Fantastiska häst



Idag var det sista dagen kaptenen åkte i min fina transport :(
Åkte till ridhuset strax innan 9 i morse.
La fram en riktigt klassisk övning. Tre bommar på långsidan låångt ifrån varandra.
Red fram som vanligt med väldigt mkt fokus på att han ska lyssna kvickt framåt.

Efter lite uppvärming så började vi samla ihop oss & arbeta.
Red öppna längs långsidorna, gjorde en volt runt första bommen & flyttade ut rumpan. forsatte sen vidare i öppna längslångsidan & gick in på en volt runt nästa bom med bakdelen innan för & sen visare med öppna på långsidan & in på en volt & flyttade bakdelen. Jobbade på så ett tag & bytade varv efter varje långsidan.
Duktiga lilla häst, som han kämpar på :)

Sen gjorde jag samma övning i galopp. Även det gjorde han strålande.
Och sen galopperade jag över bommarna & gjorde en volt mellan alla & flyttade ut bakdelen.
Sen rullade jag bara över alla bommarna som enligt kaptenen var dagens ssvåraste. enligt andra hästar så hade det nog varit dagens lättaste haha.
Men nej han har svårt att galoppera rakt över bommar. Han vill inte gå helt rakt, han vill byta galopp, han vill bocka & sparka. Men efter mkt om & men så gick även det.
Ökade & minskade antalet galopp språng.
Sist & inte minst så klarade han att rulla över alla bommarna när jag stog upp. Han rullade över dem perfekt. i samma galopp utan att sparka. STRÅNG GJORT ;) HAHA. han hatar att galoppera när jag står upp. & göra det över bommar osv. är såååå nööjd :)

Idag åkte även min transport :( lite sooorgligt. jag fäster ju mig så i mina saker. fast ändå kul med nytt :D


Glöm inte bloppisen del 1. Snart kommer det mer saker så håll utkik :D






Kommentarer
Postat av: Jennie Kristensson

Har du? Fan vad fusk!!

2011-03-08 @ 08:11:45
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/
Postat av: jacqueline

Ja det har jag ;D

Men luvan är inte exakt likadan. tyckte inte den var så snygg så jag ändrade den & nu är den fulare :/ hahaah

2011-03-08 @ 09:59:24
URL: http://amateurriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0