Första dagen

Har inte riktigt haft lust eller tid att blogga.
Från idag till måndag så har jag hand om ett stall med 4 väääldigt fina hästar :)

Började dagen med att åka & lämna hunden.
Sen vidare till stallet.
Släppte ut hingsten i hagen & började mocka.
När stallet var klart så började jag rida.
Varierade så att alla fick vara ute & så.
Började att skritta ut L tsm med carro. Gick super, den var jätte snäll :)
Sen tog jag & red C i ridhuset. Hade fått reda på att den kunda vara lite spänd, men även det gick bra & den var jätte snäll :)
Sen red jag även LB & den var heeelt fantastisk =) Den gilla jag :D
Mellan ridpassen så fixade jag även mat & allt annat som ska fixas.

Sen åkte jag & hämtade mamma, så åkte vi till stallet.
Hon hjälpte till med stallet & skrittade öven fram kaptenen.
Inser när jag ska hoppa upp att mina ridskor är borta?
Fick lite halv  panik & trodde jag hade glömt dem på taket på bilen. Men ringde upp till stallet så hade glömt dem där.
bläää. fick rida i gummi stövlarna.
Kaptenen var ap dryg idag. och jag var på dåligt humör, hade ont i magen & var trött.
Han blir så jävla spänd när det är blött ute.
tog inte höger skänklen.  & tjaffsade mest i munnen. var spänd & gnällig.
Satte till sist på en graman & det hjälpte inte heller.
men efter mkt jobb och bråk så gick han väl helt Ok.

Nu blir det chillaaa & i morgon är det dax igen ;)


Tjaarrrååå





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0