Hoppträning

Igår vart det hoppträning både i skolan och första hoppträningen för Johanna efter skadan, så det var en rolig dag! Dagen kanske inte började så bra när jag kom till skolan och de visade sig att jag skulle hoppa Chadidja (en av de mindre roliga hästarna enligt mig) eftersom Britt-Marie (lärare) skulle känna hur Celina kändes. Men när Ann (en annan lärare) pratade om mig varför jag inte skulle rida Celina sa Olivia att jag hade blivit lite ledssen för att jag inte fick rida Celina. Så efter ett tag så kallade Ann på mig borta från tavlan, så sa hon att jag kunde få rida Quizz eller Gunvald istället, haha, såklart så ville jag rida Gunvald! Så slutade med att det blev bättre än om jag fått rida Celina, hihi! Najs! vart nog tack vara Olivia, tack Olivia! Haha! Lektionen gick dessutom riktigt bra, även fast att det var något hörn han saktade av någon gång i. Han har blivit lite mer hängande i tyglarna också, men det gör inget, det är ju inte lätt att bli riden av så många olika personer..putte! Hehe! Fin fint.

När skolan vart slut så vart det direkt hem och hoppträna. Började med att rida fram lite fritt, bara kontrollerade att hon lyssnade och så. Hon vart som vanligt ganska lat tills vi började hoppa förståss, då blev det krut i benen, haha! Men hon vart fin. Så började med att travhoppa ett litet hinder som stog på medellinjen, på en börj båge. Hon vart fin och sprang inte alls som förra gången (eller så vart det jag som red bättre, vem vet?) vi hoppade. Det hoppade vi från båda varven några gånger. Efter det vart det ett litet vattenmatta hinder som vi kom i galopp på i båda varven. Även där vart hon fin. Kunde hålla samma rytm, även fast hon blev lite ivrig på långsidan påväg mot svängen, haha. men det rättade till sig i svängen. Efter det hoppade vi ett rengbågshinder ett par gånger och sedan rengbågshindret driekt till en liten oxer. Jag höll inte ut svängen riktigt så fick först bara fem galoppsprång och sen ett kort sjätte. Brukar oftast fuska, inte bra! Måste träna på att hålla uuuut svängarna i börja linjer. Efter det hoppade vi ett till hinder med en rejäl vattenmatta (ett kryss). Hon brydde sig inte om där va vattenmatta eller inte, såklart, haha! Avslutningsvis hoppade vi vattenmatta till vattenmatta i lite snävare sväng från båda hållen för att Johanna skulle se så hon såg fräsch ut även i starkare svängar. Det gjorde hon! Johanna säger att Larett har blivit typ överrörlig med bakbenen, lyfter dem jättemycket från marken, riktigt ambitiös. Haha! det är ju bra, om det inte är ngot som är fel, men det tvivlar jag starkt på. Så duktig ponnii!

p.s. blev tyvärr inga bilder elelr någon film för Frida hann tyvärr inte hjälpa till ändå..




     


Kommentarer
Postat av: alexandra

Hanna, hon heter ju faktiskt Celine! ;p

2011-04-01 @ 14:22:10
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0