Ridningen

Dagen börjar bra och jag är på bra humör, får skjuts till skolan och allt, för att jag skulle få sova lite längre i och med att vi hade prov. Det första vi har på dagen är då stallet och ridning. Och det jag fruktat enda sedan jkag började på skolan är att ridinstruktören ska sätta på inspänningar på hästen jag rider.. Eftersom jag skulle se det som ett tecken på att jag vart dålig. Det händer då denna lektion och det var hemskt. Det brukar ta ett tag för mig att få Power Line att släppa, men han brukar vara hyffsat fin i slutet. Men tydligen enligt vår ridlärare så red jag inte tillräckligt bra så då satte hon på gummisnoddar. Hon kunde lika gärna ha gått fram till mig och berättat hur uruselt jag rider, så kändes det. Och det känns verkligen hemskt, mår uppriktigt sagt dåligt över det när jag tänker på det. Har dåligt självförtroende i ridningen redan, tycker aldrig det blir bra och skäms ofta efter lektionerna, speciellt när alla andra på skolan står och glor.. Den ända hästen jag kan rida hel ok är Larett, och det är ju inte så konstigt.. henne har jag ju ridit i tre år.. Dessutom är det andra personer som skulle rida henne sjukt mycket bättre, titta bara hur det går inom tävlingen.. Inte så värst bra.. Nä de där med inspänningarna var helt enkelt hemskt, rider verkligen så dåligt då, usch.. Men det är väll bara och gå vidare och fortsätta försöka eller hur? Förlåt för denna texten, ville bara få ur mig lite känslor, skänt att skriva av sig, testa det nästa gång ni är lite nere över nått, eller arga!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Jag tycker heller inte om när dem gör så, man får knappt någon chans till att testa själv...

2011-03-23 @ 17:27:31
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0