Sleten

Jag är verkligen sleten efter helgens jobb, men det är sånt man får ta. Jag vill ju gå lumpen när jag blir äldre, då måste jag ju tåla att vara lite sömnlös! Inatt kände jag mig faktiskt väldigt utvilad efter natten, vaknade redan vid tjugo i sju och var pigg, annars brukar jag inte vara vid medventande förren tio över, haha. Men jag vart ändå trött i kroppen och så, men men! Dessutom vart det en slitig dag i stallet idag. Började med ridningen, den vart inte jättehård men tog såklart på krafterna ändå. Jag tror jag har kommit lite ur form med ridningen, det går inte så bra som det gjorde innan, men man har väll sina svackor. I alla fall, efter ridningen vart det jobb i stallet och då blev det packa en massa hö och sen tömma ut Power Lines box, och den vart inte nådig. Inte det lilla lagret i alla fall. Men efter en del kämp så vart det klart!
Efter skolan vart det till mitt stall, skulle egentligen dragit till gymmet innan men hade glömt träningskortet hemma. Får bli på torsdag istället. Imorgon slutar jag samtidigt som Frida, men ska försöka springa ut en runda på kvällen. Måste komma igång med träningen igen, jag har varit slapp nu sen jag vart sjuk, fast det är ju viktigt att jkroppen är helt återhämtad från sjukdom, men det är den ju nu!
I mitt stall i alla fall, så vart det lugnt. Fint väder och jättem mysigt. Igår vart Larett lite jobbig (eller OKEJ jag red inte ordentligt) men idag hade jag bestämt mig för att rida ordentligt så då vart hon jättefin! Mjuk och så, och då blev både hon och jag glada! Imorgon blir det hoppning i skolan och får se vad det blir hemma, om det är lika fint väder som idag så får det bli att rida i padocken eller rida ut, vi får se. Larett är väldigt trött på dressyren, hon vill hoppa NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0