trääning

Igår så fick kaptenen skritta fram ute på olika hårda underlag. Joggade en liten bit i låg form.
Sen gick jag in på på banan och jobbade honom riktigt mkt i skritten. sen var det bara galopp & skritt arbete.
Ja ni läste rätt. ett helt pass med mestadels galopp & lite skritt.
Kan vara bra ibland. Galoppen är lite lättare att påverka då.
Det ända man ska tänka på är att skritta fram & av ordentligt!
Jaja han var sjukt jäkla fin:D
Han är ju sååå svag i galoppen, men det kände jag inte av alls igår. tror det beror lite på att jag tampar trycket när jag travar honom. han bara älgar iväg och blir stor & lång.
Jajja idag är planen att bara skritta & trava. haha.

Nu ska jag snart till skogen. ska testa att jogga en runda idag! har ju powerwalkat där nu i snart 2 veckor?  Powerwalkar mest för att mina knän är så sjukt dåliga. får sinnes ont i knäna efter en joggingtur. Men ja idag ska jag prova. känns det bra så kan man ju powerwalka varanan dag & jogga varanan? eller nååågot!
Igår blev det inte mycket till powerwalk.
Jag & mamma hade bestämt att vi släpper hunden först i rastgården & sen tränar vi.
jo tjena, hon var sjukt ointresserad av träningen & på något sätt tar sig ut hundrastgården(!)
Och får upp ett spår på något vilt. Och den jakthund hon är så total ignorerade hon oss. hon var putsväck efter 2 sekunder.
2 timmar senare ser vi något vitt i skogen. lika fort var det borta igen.
Fyfan. har aldrig varit så rädd innan.
Ännu en tid senare så ser vi en glimt av henne igen.
Men kom det gjorde hon inte.
DÅ kommer det en annan hund. Jaag ropar på hunden & börja kela med den. svartsjuk som milou är så kom hon då fram & skulle döda hunden. då griper jag in & får tag på henne.
Sen har hon legat i sängen nu i snart 1 dygn. hon är sååå trött, Men tror inte det är något större fel på henne.

Menmen nu blir det lite lydnads träning på terriern & sen blir det skogen, själv!


Tjaarrråå

Jacqueline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0